poniedziałek, 24 czerwca 2013

Pierwszy dzień "Tydzień obserwacji" i przepis na maseczke drożdżową


Witajcie ! Dziś mija pierwszy dzień akcji „Tydzień obserwacji”.
Oto mój dzisiejszy jadłospis:



Posiłki
Niestety po weekendowym wyjeździe nie mam w domu owoców i warzyw. A dziś kompletnie nie miałam czasu ich kupić. Miała kupić siostra, ale oczywiście nie kupiła. No trudno jutro się już kupi na pewno :) Więc zjadłam płatki orkiszowe z mlekiem owsianym i  po śniadaniu czułam się bardzo dobrze. Byłam głodna, a płatki (rzadko je w sumie jem bo przeważnie owoce mam na śniadanie) bardzo szybko zaspokoiły mój głód. Czułam się naprawdę lekko i przyjemnie. Za szybkie jedzenie to moja zmora, ale starałam się jeść dokładnie.
Dziś byłam na ognisku więc nic nie jadłam prócz chlebka. Myślę, że zamiast tego chleba mogłam zjeść moją bułkę, której w końcu nie zjadłam, ale dziewczyny przygotowały mi chleb i jakoś tak wyszło. Trzeci posiłek zjadłam tak na szybko, ponieważ śpieszyłam się z mamą do miasta. Mimo tego starałam się dokładnie przeżuwać. Niestety mama miała ostatnie dwa kawałki gorzkiej czekolady z wiśniami z manufaktury czekolady i skusiłam się na te dwie ostatnie kawałki ;) A po zakupach tato ugotował makaron z pomidorkami. Mniam. A ciasto niespodziewanie przyniosła znajoma i reszta wiadoma... 
Cieszę się, że nie jadłam (no może prócz czekolady i ciasta) bo mi się nudzi czy coś w tym rodzaju. Dziś nie było czasu na nudy, ale dzień trochę zabiegany. 

Płyny
Na razie wypiłam 8 szklanek wody i dwie szklanki zielonej herbaty. Myślę, że jeszcze spokojnie wypije jeszcze 3-4 szklanki wody.

Zabiegi kosmetyczne
Dziś zrobię sobie maseczkę z drożdży. A teraz przepis na maseczkę:

Treningi
Niestety cały czas zabiegana jestem ale mam nadzieję, że uda mi się zaraz chwilę czasu poświęcić na trening.

Maseczka z drożdży
Drożdże są źródłem witamin z grupy B oraz mikroelementów, takich jak chrom i selen. Domowa maseczka z drożdży ma działanie przeciwtrądzikowe, oczyszczające, odżywcze i wzmacniające. Polecam maseczki drożdżowe, ponieważ cera jest po nich super. Odżywiona, oczyszczona itd.

  • Wersja podstawowa- dla cery normalnej:
Mieszamy ok 20g drożdży z 2 łyżkami mleka (lub wody),tak, aby uzyskać dość gęstą papkę. Maseczkę nakładamy na całą twarz omijając okolice oczu, a kiedy wyschnie, czyli po 15-20 min, zmywamy ją ciepłą wodą. 

  • Wersja łagodniejsza- dla cery suchej i wrażliwej
Mieszamy 20g drożdży z 2 łyżkami oliwy z oliwek i nanosimy tak przygotowaną maseczkę na twarz. Po 15-20 min zmywamy ciepłą wodą.

  • Wersja najmocniejsza- dla cery tłustej (ja mam cerę normalną i nie mam jakiegoś problemu z trądzikiem itp ale robię sobie tą maseczkę najczęściej)
1 łyżkę drożdży mieszamy z przegotowaną zimną wodą (można mlekiem) i dodajemy kilkanaście kropel soku z cytryny. Papkę nakładamy na twarz i pozostawiamy do całkowitego wyschnięcia, po czy spłukujemy ciepłą wodą. Maseczka jest świetna na zaskórniaki i trądzik.

Maseczkę drożdżową należy stosować  1-2 razy w tygodniu.






Create your own banner at mybannermaker.com!

A jak Wam dzisiaj poszło ? :)

7 komentarzy:

  1. Ależ dokładna ta Twoja tabelka;-) Fajna sprawa z tym zapisywaniem wszyskiego co się zjadło:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się :) i wcale tyle czasu nie zajmuje jak myślałam :)

      Usuń
  2. wow
    fajny jadłospis
    nabrałam ochoty na fasolkę szparagową
    może jutro spróbuję zrobić sobie na kolację

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie treningi zerowe, bo jestem kontuzjowana i tak mi z tym źle... ech, ale u Ciebie widać, że aktywnie:) fajnie:)
    już mi się nie chce robić samej maseczek, od jakiegoś czasu kupuję gotowe saszetki, które fajnie się sprawdzają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wole swoje ponieważ wiem co w nich jest i chemii nie ma :)

      Usuń
  4. Maseczkę z drożdży w młodości często stosowałam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)