sobota, 29 czerwca 2013

Szósty dzień akcji i przepis na wegańskie risotto ze szparagami i cukinią


I tak zleciał mi szósty dzień akcji. Jutro koniec :)
Jadłospis na dziś:



Posiłki:
Na śniadanie sok, a później truskawki :) (chleb upiekłam i musiałam spróbować jak wyszedł :)) W czasie między przebywaniem na dworze, a chwilowym wejściem do domu zjadłam trochę czereśni, truskawek bo trochę zgłodniałam. I świeżutko zerwany groszek. Mniam. A na obiad zrobiłam risotto ze szparagami i cukinią. Przepyszne. Do tego kawałek pomidora, siemienia i posypane ostropestem. 

Napoje:
Wypiłam ok 2,3l i 2 szklanki domowego kompotu/soku z truskawek. Wypiję jeszcze ze 3 szklanki wody i może szklankę herbaty ziołowej.

Treningi:
Cały dzień na dworze, poszłam pobiegać. Nie wiele bo musiałam do kuchni wracać ale byłam ! :) A jutro biorę udział w 4 maratonie treningowym blogerek. Więcej info na- KLIK

A dziś przepis na pyszne wegańskie risotto ze szparagami i cukinią z nutką wytrawnego wina :) Sezon na szparagi nieubłagalnie się kończy więc warto jeszcze podelektować się nimi. 

Przepis (dość dużo mi wyszło, spokojnie jak chcecie mniej to zróbcie z połowy porcji):
ponad 30 szparagów zielonych (wzięłam ile miałam)
400g ryżu do risotto np. Arborio
2 duże cukinie
2 cebule
4 łyżki oliwy
6 szklanek bulionu ze szparagów
1 niecała szklanka wody
pół kieliszka białego, wytrawnego wina (można obyć się bez)
sól (u mnie himalajska)
pieprz

Wykonanie:
Warzywa umyć. Ryż opłukać pod bieżącą wodą i osaczyć z jej nadmiaru. Cukinię pokroić na kawałki. Szparagi pokroić na kawałki i przełożyć do rondla, zalać 6 szklankami wody i zagotować na dużym ogniu. Woda ma się zagotować i po zagotowaniu gotować jeszcze ok 5 min. Ugotowane odcedzić. Cebulę obrać ze skóry, pokroić w drobną kostkę i zeszklić na rozgrzanej oliwie. Do zeszklonej cebuli dodać ugotowane wcześniej szparagi oraz pokrojoną cukinię. Składniki zalać winem wytrawnym i wodą. Dusić pod przykryciem przez 2 minuty. Do duszonych składników dodać opłukany wcześniej ryż, całość zalać bulionem warzywnym, doprawić do smaku szczyptą soli oraz pieprzu i gotować do miękkości składników. Co jakiś czas pomieszać. Na koniec na chwile zdejmijcie pokrywkę by troszkę woda wyparowała.
P.S Nie martwcie się, gdy zalejecie bulionem, a okaże się, że to „zupa”. Niech się gotuje spokojnie. I nie martwcie się, że może za mało risotto jest. Jak ja zobaczyłam ile tego bulionu i „mało” risotto chciałam trochę bulionu wylać, a dołożyć risotto, ale dobrze, że tego nie zrobiłam :) Po pewnym czasie risotto wszystko wchłonęło i okazało się, że wcale nie ma go tak mało.


Smacznego  !

A poza tym kochani kupiłam ponad 2 kg rabarbaru ! Myślałam, że już nie dostane ale się udało :) Będą dżemy ! A dziś robiłam dżemy z truskawek. Wczoraj miałam ponad 17 kg truskawek !

Create your own banner at mybannermaker.com!
=

14 komentarzy:

  1. Hej, ja z kolei zapraszam Cię do dołączenia do mojego spisu blogów - fitblogerzy.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis. Uwielbiam wszystko co wegetariańskie i wegańskie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. U Ciebie to jakiś truskawkowy raj! Risotto brzmy wspaniale, koniecznie muszę wypróbować:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam cukinię, mooże zrobię:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Risotto musiało być pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przepis :)
    O dżem z truskawkami mniam a z rabarbarem to nie jadłam jeszcze nigdy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jeszcze nie jadłam ale zobaczę co mi z nich wyszło :)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)