środa, 15 maja 2013

Czekoladowy krem z awokado z migdałową nutą


Witam.
Dziś zaprezentuje Wam kolejny przepis. Jest bardzo prosty i szybki.
Kilka dni temu w końcu dojrzało mi awokado i postanowiłam zrobić taki ala mus, a bardziej krem czekoladowy z awokado. Bardzo lubię awokado. Ma ono wiele witamin i posiada w miąższu najzdrowszy olej. Obniża cholesterol, korzystnie wpływa na wzrok, działa antyrakowo, przeciwmiażdżycowo i dużo innych zalet ma jedzenie awokado. Do tego jest bardzo smaczne. Można smarować nim kromki jak masłem, zrobić sałatkę, pastę (guacamole) i wiele innych. 
Kremem można np. smarować kanapki i stosować zamiast nutelli ;)

Przepis:
1 dojrzałe awokado (bardzo ważne jest to by było dojrzałe, miękkie, ponieważ jak ja za kiedyś za pierwszym razem chciałam zrobić krem lecz niestety z niedojrzałego awokado wyszło mi coś czego nie mogłam zjeść i musiałam to wywalić ;) )
2 łyżki ciemnego kakao (dałam 1 łyżkę kakao, a drugą łyżkę karobu)
2 łyżki syropu z agawy (albo miodu)
4 łyżki płatków migdałowych

Wykonanie:
Awokado obrać ze skórki i wyjąć z niego pestkę. Miąższ włożyć do miski razem z pozostałymi składnikami. Całość zblenderować na gładką masę i przełożyć do słoiczka. Przechowywać w lodówce.


Smacznego!

PS. Mam do Was ogromną proźbę. Czy wie ktoś jak zrobić by posty pojawiły się w tych zakładkach na górze ? Bo ja nie mam pojęcia jak to zrobić :( Dziękuję ! 

32 komentarze:

  1. mniam :) pewnie coś a'la nutella ;d

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobny przepis mam na liście do zrobienia od dawna, tylko wciąż nie mogę się zebrać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bo warto :) A robi się go mniej niż 5 min :D

      Usuń
  3. Taki krem robię najczęściej z dodatkiem banana albo gruszki - uwielbiam go:)
    A na górze są strony, więc posty możesz tam dodawać w postaci linków, albo tekstu napisanego na tej stronie.
    Ale może Ci chodzi bardziej o "kategorie" w kolumnie bocznej, bo tam posty same "wskakują" jeśli zaopatrzysz je w odpowiednie tagi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo następnym razem spróbuje inaczej :)
      Jednak chyba wrócę do tagow z boku :) dziękuję ;)

      Usuń
  4. Ostatnio wszedzie go widze:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ? :) jak sezon jeszcze jest to trzeba wykorzystać ;)

      Usuń
  5. fajna sprawa, na pewno skorzystam. A jeśli chodzi o te zakładki, to w sumie i mnie by się taka wiedza przydała :P. haha


    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się dowiem na pewno :) Poczytam, popytam i mam nadzieję że się uda :D

      Usuń
  6. pomogłabym ale nie wiem jak.

    bardzo fajny przepis musze wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie myślałam, że awokado można połączyć z kakao, trzeba spróbować ;D.

    Ciekawy blog, trzymam za Ciebie kciuki ;* Z chęcią dodałabym do obserwowanych, ale niestety nie ma ich u Ciebie ;<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A można i jest pycha :D
      Dlaczego nie można ? Kopiujesz moj adres (zdrowiezwyboru.blogspot.com) i u siebie na blogu dodajesz ;)

      Usuń
  8. Jestem wielkim miłośnikiem czekolady, więc z chęcią wypróbuję przepis :) a krem wychodzi słodki? Bo się zastanawiam, czy można dodać mniej miodu/ agawy? Bo jak awokado słodkie to i tak będzie smakować ? A co to jest karob? Szczerze pierwszy raz się z tym spotykam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu z ilością miodu czy syropu można eksperymentować można dać trochę mniej :) jak kto woli, ja niestety miałam katar i nie do końca dobrze czulam :D ale krem pycha ;) Więc eksperymentować swobodnie :) a karob to inaczej chlebek świętojański. Jest bogaty w wapn i fosfor. Ma bardzo małą ilość tłuszczu i jest bardzo zdrowy. Np obniza poziom złego cholesterolu, stosowany jest w leczeniu astmy i alergii :) A zastosowania to subsybut kakao i czekolady ;)

      Usuń
  9. Pisząc posta dodajesz do niego tagi (zanim opublikujesz posta, po prawej stronie rozwijasz "Etykiety" i wpisujesz np. "Przepisy" i wtedy publikujesz).
    Później wchodzisz w "Układ -> Dodaj gadżet -> Etykiety" i zaznaczasz "Pokaż - Wszystkie etykiety" (ewentualnie "Wybrane etykiety i wtedy zaznaczasz to, co chcesz), dalej najlepiej "Sortowanie - Alfabetycznie" (bo jak dasz "Według częstotliwości" to będą się przemieszczać w trakcie blogowania bez Twojej wiedzy), i "Wyświetl - Lista" (bo "Chmura" to etykiety będą większe i mniejsze - w zależności ile postów będzie miała dana etykieta). Nie zaznaczaj "Pokaż liczbę postów na etykietę" (chyba, że chcesz).
    Przesuń gadżet "Etykiety" na górę pod nagłówek i gotowe! Każdy zatagowany post pojawi się pod daną etykietą ;)

    P.S. Mam nadzieję, że pomogłam! I dzięki za odwiedziny u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje !!! Jak tylko wejde na komputer spróbuje to zrobić :D

      Usuń
  10. taki krem to fajna śniadaniowa opcja :) zdrowa nutella :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja nutellę robiłam z jabłek, ale może kiedyś zrobię z twojego przepisu jak tylko będę miała awokado w domku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jablek ? Nigdy nie próbowałam :) brzmi super ;)

      Usuń
  12. ja nie przepadam za awokado... czy w tym kremie mocno czuć jego smak ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie czuć, że to awokado :) Maskuje się ;)

      Usuń
  13. na pewno wypróbuję przepis :)

    zapraszam
    zdrowawalkazkg.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. ah dzieki ale co z tego jak dzisiaj po ostrej robocie w ogrodzie połowa jest do ścięcia ;( ale odrosną ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj. Trochę żal, ale na szczęście odrosną :D

      Usuń
  15. Oooo on jest cudowny, ostatnio robiłam taki u mnie ! Tylko migdały muszęjeszcze dorzucić :D

    OdpowiedzUsuń
  16. zapraszam pierwszy konkurs na moim blogu
    ZAPRASZAM!
    http://exploremystoryx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Awokado zawsze musi być dojrzałe :) Ja robię tak, że 5-6 twardych sztuk trzymam zawsze w lodówce (wtedy nie dojrzewają) a kolejne 5 w misce na stole. I kiedy te z miski są zjadane, podmieniam tymi z lodówki :) W ten sposób mam zawsze miękkie i gotowe do konsumpcji awokado :) A ten krem z kakao bardzo lubię

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)