piątek, 10 maja 2013

Przepis na wegański omlet

To był mój pierwszy omlet w życiu i w kwestii wykonania i pierwszy raz jadłam. Ostatnio nabrałam ochotę na spróbowanie więc na bazie przepisu ze str (KLIK) wzięłam się za mój pierwszy omlet :)

Przepis (na 1 omlet, dość spory):
3-4 kopiate łyżki mąki
1/2 szklanki mleka roślinnego (z powodzeniem można dać zwykłe mleko)
1 łyżka drobnych płatków owsianych
1/3-1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
sól morska
pieprz
szczypta cukru
olej do smażenia
dodatki wedle uznania (ja dodałam- 1/2 cebuli drobno posiekanej, pomidor, sałatę, na koniec szczypiorek)


Wykonanie:
Przesiej do miski mąkę. Dodaj proszek do pieczenia i płatki owsiane. Wymieszaj i zrób dołek.Dodaj mleko i zacznij miksować lub dokładnie mieszać. Powinno wyjść gęste ciasto Pomidora umyj i posiekaj drobno. To samo zrób z cebulą i dodaj do ciasta.Sałatę posiekaj drobno i dodaj do reszty składników. Dopraw szczyptą soli, cukrem i czarnym pieprzem. Wymieszaj.Patelnie bardzo dobrze rozgrzej z łyżką oleju.Wylej ciasto na patelnie i rozprowadź po jej powierzchni. Smaż na bardzo małym ogniu. Spód powinien się rumienić, a góra powoli ścinać.Odważnie przewróć omlet na drugą stronę i smaż odpowiednią ilość czasu. Aż spód również się przyrumieni. Podawaj posypanego szczypiorkiem i zielenią.


Smacznego ! 

Muszę się Wam czymś pochwalić :) Dziś zamiast lekcji poszłam na konkurs powiatowy do starostwa. Konkurs: "Wiesz co jesz". Były 23 osoby. Pytań było 50, wielokrotnego wyboru. Test nie był łatwy. Niektóre pytania podchwytliwe. Po godz. ogłosili wyniki. Dostałam 2 miejsce ! :) Z testu miałam 59 na 61 pkt. To najlepszy wynik naszej szkoły. Pierwsze miejsce zajęła dziewczyna z innego gimnazjum, ale jak się okazało oni biorą od samego początku udział w tych projektach, mają dodatkowe materiały oraz dodatkowe lekcje na ten temat. A ja nic nie miałam, żadnych materiałów tylko wiedzę, która była już wcześniej :) Jestem bardzo zadowolona. 

Również pani z w-f zapisała mnie na konferencję o zdrowych żywieniu i będę przygotowywać prezentację multimedialną na tą konerencję i przedstawiać ! :) Dzieje się, oj dzieje.

17 komentarzy:

  1. świetnie zapowiadający się blog! ;)
    będę tu zaglądać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję dobrego miejsca!!!
    Ale zrobilaś mi ocgoty na tego omleta, bede musiała go jutro spróbować :)
    Oj będę tutaj częstym gościem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Czekam na wieści jak wyszedł omlet :)

      Usuń
  3. ja zawszę dodaję jeszcze paprykę:)nie mogę bez niej żyć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też chciałam dodać ale rano całą zjadłam do śniadania :) ale z papryczką była by pycha :)

      Usuń
  4. bardzo lubie takie omlety, widzę że dodałaś płatki owsiane brzmi ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super omlecik :-)
    Tysia pozdrawia! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę sobie zrobić jakiś wytrawny omlet, choć niekoniecznie wegański ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. oja wyglądają całkiem podobnie! :D <3
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszkę za mało podpiekłam ale był pycha <3
      Dziękuję za przepis :D

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam omlety, na słodko i wytrawnie. Robi się je szybko i do tego są pożywne:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję wiedzy i umiejętności, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratulacje - świetny wynik! I satysfakcja pewnie wielka dla Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie pyszności. Mam ochotę pobiec do kuchni i zrobić coś podobnego :) Gratulacje z powodu świetnego wyniku w konkursie. Fajnie,ze spełniasz się w tym , co sprawia Ci przyjemność.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)