piątek, 17 maja 2013

Przepis na obiad wyśmienity



Wczoraj nie wiedziałam na co mam ochotę. Kompletnie. Brzuch powoli daje znać, że chce jeść. Na szczęście po chwili intensywnego myślenia i przeglądania książki z przepisami zaświeciła się żaróweczka. Gotowane warzywa ! Hmmm ale z czym ? Chciałam z amarantusem ale nie miałam. No to z jakąś kaszą. Ale jaką ? Poszperałam w szafce i pośród różnych kasz wybrałam pęczak. Aż wstyd powiedzieć ale nigdy nie jadłam, albo nie pamiętam. Wybrałam ją, ponieważ ładnie wyglądała i nigdy nie próbowałam. Szczał w dziesiątkę ! :) Więc obiad powstał z tego co znalazłam w lodówce. 

Przepis:
200 gram kaszy pęczak
3 cukinie
2 marchewki
2 papryki
2-3 pomidory
4 ząbki czosnku
1-2 cebule (dałam 1 ale żałuję że nie dałam 2)
Pieprz
Sól (ja dałam morskiej z czosnkiem i pietruszką)
Zioła prowansalskie
Trochę oleju i wody

Wykonanie:
Kaszę ugotować według etykiety (kaszę przepłukać pod bieżącą wodą, zagotować garnek z wodą, wrzucić kaszę do wrzącej, osolonej wody i gotować na małym ogniu 15 min). Na głębokiej patelni wlewamy troszkę oleju. Gdy olej jest gorący wrzucamy drobno posiekaną cebulę i pocięty na kawałeczki czosnek. Chwilę gotujemy i dorzucamy pociętą w kostkę cukinię i marchewkę. Dodajemy trochę wody do duszenia i po chwile dorzucamy pokrojoną paprykę w kostkę. Wszystko ładnie dusimy co jakiś czas mieszając. Nie trwało to jakoś długo. Myślę, że z ok. 20 min. Sami musicie sprawdzić kiedy warzywa są już trochę miękkie. Na koniec solicie, pieprzycie, dodajecie ziół i dodajecie pomidory (na koniec by się nie rozciapały za bardzo). Mieszacie chwile i wyłączacie gaz. Dorzucacie kaszę. Mieszacie wszystko razem i to wszystko. Nałożyć i delektować się smakiem :) Niby banalne i prościutkie a jakie pyszne.
Chcę zaznaczyć, że nie trzeba ściśle się trzymać tego przepisu :) Sami decydujcie do dacie, ile i jak :) Tu nie ma ścisłych reguł. Na co macie ochotę to dajecie. Trzeba eksperymentować ! I bawić się tym ! :)


(Przepraszam za taką jakoś ale musiałam pożyczyć lustrzanke i dopiero dziś po tyg do mnie wraca :))

Smacznego !

7 komentarzy:

  1. świetny przepis, nie wpadłabym na pomysł użycia pęczaka, a wygląda smakowicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. musi być pyszne.:)
    w wolnej chwili zapraszam do mnie.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda ślicznie i apetycznie :)
    Dodaję do listy przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę kiedyś spróbować! ; )

    Przy okazji zapraszam do wspólnej akcji robienia brzuszków ; )
    http://miniminnie95.blogspot.com/2013/05/wyzwanie-przed-latem-robimy-brzuszki.html

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)