sobota, 4 maja 2013

Czym dla mnie jest zdrowy styl życia ?


Witam wszystkich :) Dziś chciałabym napisać czym dla mnie jest zdrowy styl życia.
Często się słyszy wyrażenie: zdrowy styl/tryb życia. Często mówią ludzie, że powinniśmy prowadzić zdrowy styl życia dla naszego dobra czy lepszego samopoczucia. Ale właściwie co to jest ten zdrowy, aktywny styl życia i jak wprowadzić go do naszego zabieganego życia ?  
Zdrowy styl życia składa się z wielu elementów (takich puzzli), które po złożeniu w całość dadzą nam zdrowie psychiczne i fizyczne. To dbanie o siebie, swoją kondycję, wygląd i dobre samopoczucie. To praca nad sobą lecz nie tylko z wyglądu zewnętrznego, ale również psychicznego. Rozwijamy się.

Wykonałam ten schemat by pokazać z jakich elementów składa się zdrowy styl życia (oczywiście dla każdego człowieka te elementy mogą być trochę inne, ja napisałam czym są dla mnie i tych elementów jest więcej). Lecz nie na tym koniec. Każdy z tych punktów składa się z wielu innych podpunktów np. jedność z samym sobą (przepraszam na schemacie zrobiłam błąd ;) ) to praca nad swoim wewnętrznym dzieckiem, również powinniśmy być jednością ze światem. Dzięki tym sferom udoskonalamy się. Stajemy się bardziej szczęśliwi i mamy więcej energii.
Lecz jak w dzisiejszym świecie, „wyścigu szczurów” jakim jest nasze życie mamy znaleźć na to wszystko czas i energię ? Przecież jest praca, dom, dzieci, rodzina. I jak ty znaleźć czas dla siebie ? I jak znaleźć motywację do tego ? Jak zdrowo żyć, jeśli ciągle się spieszymy? Czy można pogodzić zdrowe odżywianie ze stylem życia współczesnego człowieka? Czy dobra dieta jest zawsze czasochłonna? Czy zdrowa żywność jest zawsze droga? Te pytania zadaje sobie, z pewnością, wielu z nas. Odpowiedź zdaje się być zaskakująca: zdrowe odżywianie i zdrowy styl życia wcale nie jest taki trudny, jak mogłoby się wydawać. Wymaga to od nasz trochę wyrzeczeń i samodyscypliny, ale gdy wejdzie nam to w nawyk, zobaczymy, że lepiej się czujem zobaczymy, że opłacało się włożyć trochę trudu.
Pamiętajmy, że te elementy uzupełniają się wzajemnie. Gdy poprawimy jeden element, a zaniedbamy drugi to efekty będą słabsze. Jednakże gdy powoli będziemy łączyć wszystko w jedność efekt będzie o wiele silniejszy. Pokażę to na przykładzie ćwiczeń i diety. Dużo osób które stosują jakąś dietę lub zdrowo się odżywiają nie zawsze pamiętają o aktywności fizycznej. Przez to efekt np. tracenia kg będzie mniejszy. Tak samo jak osoba ćwicząca chce stracić trochę na wadze, stara się ale zaniedbuje dietę jedząc za dużo, źle łącząc pokarmy, jedząc tłusto i niezdrowo zamierzony efekt będzie słabszy i tylko będą frustracje, że mimo starać efekty są marne. Lecz gdy będziemy ćwiczyć i do tego jeść dużo warzyw, owoców itp. efekty będą o niebo lepsze.  
Więc pamiętajmy. Wszystko tworzy jedność. Jak zaniedbamy jedno uzyskamy niepełny obraz tego co moglibyśmy osiągnąć.
CDN.

A tutaj wrzucę kilka innych zdjęć które znalazłam w Internecie



A czym dla Ciebie jest zdrowy styl życia ? :)

3 komentarze:

  1. dla mnie to lpesze zycie, to bardzo pozytywne myslenie zarowno o tym co nas otacza, jak i o nas samych... to wiara w to, ze wszystko co nas spotyka, daje nam nowe lekcje, to zdrowie na talerzu i poza nim, to energia, jakiej maam niezliczone poklady odkad zaczelam cwiczyc, zdrowiej jadac i cieszyc sie kazdym dniem... to moja filozofia zycia, tak jak dla Hindusów yoga. I z każdym kolejnym dniem jestem bardziej jej świadoma i bardziej z niej dumna!

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. pozytywne myślenie to rzeczywiście podstawa !! ;)
    dla mnie zdrowy styl życia to szacunek do własnego ciała- zbilansowana dieta, ruch i bycie dobrym dla innych.
    pozdrawiam !!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)